İffetli, köle olmayan evli, dul veya bekar kadınları
kesin bir kanıt olmaksızın zina etmekle suçlayan
dilleri serbest bırakmak, suçsuz bir erkek veya suçsuz bir
kadını bu iğrenç suçla lekelemek isteyen,
sonuçta da elini kolunu sallayarak gezen iftiracılara
geniş bir imkan hazırlar. Bir süre sonra toplum
ırzı kirletilmiş, adı lekelenmiş olarak günlerini
geçirir. Toplumda yer alan her fert zina etmekle suçlanmış
ya da suçlanma tehditi ile karşı karşıya
bırakılmış olur. Her eş eşinden
kuşkulanır hale gelir. Her erkek soyundan kuşku
duyar. Aileler çökme tehdidi ile karşı
karşıya kalır. Bu ise, dayanılmaz bir
kuşkunun, stresin, yiyip bitiren bir şüphenin egemen
olduğu bir durumdur.
Sonra zina ile suçlamanın sık sık
duyulması, bu suçu işlemekten çekinenleri toplumsal
atmosferin bütünüyle kirlendiği sonucuna götürebilir. Bu
yüzden çekinenler bu suçu işlemeye yeltenirler, sık
sık duyulmasından dolayı suçun iğrençliği
hafifler duygularında. Kendisinden başka daha birçok
kimsenin bu suçu işlediğini düşünür.
Bu yüzden toplum bu kirli, bu kötülüğü işlemeye
teşvik eden ortamda günlerini geçirirken yalnızca zina
suçunu cezalandırmak bu suçun meydana gelmesini önlemek
için yeterli değildir.
İşte bunun için ve ırzları tecavüzden
sahiplerini de başlarına gelen bu iğrenç
felaketten korumak için... Kur'an-ı Kerim zina yapmakla suçlamanın
cezasını da oldukça ağırlaştırmış,
zina suçuna verilen cezaya yakın bir durum olarak öngörmüştür.
Böyle bir şeyi yapmaya yeltenenlere seksen sopa
vurulmasını, bunun yanında şahitliklerinin geçersiz
sayılmasını, fasıklıkla
damgalanmalarını emretmiştir. Birincisi bedensel
bir cezadır.. İkincisi ise, toplumsal düzeyde bir
uslandırma yöntemidir. Bu iftirayı atanın sözünün
boşa gitmesi şahitliğinin kabul edilmemesi, toplum
içinde itibarının düşmesi, sözüne güvenilmeyen
biri olarak halk arasında gezmesi yeterlidir. Üçüncüsü
ise, dinidir. Böyle birisi imandan sapmış, doğru
yoldan çıkmıştır. Ancak birini zina yapmakla
suçlayan kişi, suçun işlendiğini gören dört
şahit getirirse, veya kendisi görmüşse eğer üç
şahit daha getirirse, o zaman söylediği doğru
kabul edilir ve suçu işleyene zina cezası
uygulanır.
Müslüman toplumun, gerçekleşmemiş, zina yaptı
suçlaması karşısında sessiz kalmakla
uğradığı zarar, bu suçlamanın
yaygınlaşması, buna müsaade edilmesi, gittikçe
yaygınlaşmasından çekinilmemesi, toplum içinde bu
suçun yasak olduğunu en azından çok sık
işlenmediğini sanan birçok iftiracının bu suçu
işlemeye teşvik edilmesi durumunda
uğradığı zarar kadar değildir. Bunun
yanında onurlu özgür erkeklerle onurlu özgür kadınların
uğradığı iğrenç iftiralar, insanlık
hayatına ve ailelerin güvenliğine yönelik yıkıcı
etkenler de cabası...
Birine zina suçlamasında bulunan iftiracı maddi
cezaya çarptırılmakla beraber, tevbe etmediği sürece
cezai yaptırım hep tepesinin üstünde asılı
kalır: