* SARGI ÜZERİNE MESH

 

ـ200 ـ6187 ـ657ـ حَدّثَنَا مُحَمّدُ بْنُ أبَانٍ الْبَلْخِيُّ. ثَنَا عَبْدُالرَّزَّاقِ. أنْبَأَنَا إسْرَائِيلُ، عَنْ عَمْرِو بْنِ خَالِدٍ، عَْ زَيْدِ بْنِ عَلِيٍّ، عَنْ أبِيهِ، عَنْ جَدِّهِ، عَنْ عَلِيٍّ بْنِ أبِي طَالِبٍ؛ قَالَ: انْكَسَرَتْ إحْدَى

زَنْدَيَّ. فَسَأَلْتُ النَّبِيَّ #، فَأمَرَنِي أنْ أمْسَحَ عَلَى الْجَبَائِزِ.قالَ أبُو الْحَسَنِ بْنُ سَلَمَةَ. أنْبَأَنَا الدَّبَرِيُّ، عَنْ عَبْدِالرَّزَّاقِ، نَحْوَهُ.في الزوائد: في إسناده عمر بن خالد. كذبه ا“مام أحمد وابن معين. وقال البخاري: منكر الحديث. وقال وكيع وأبو زرعة: يضع الحديث. وقال الحاكم: يروي عن زيد بن عليّ الموضوعات .

 

200. (657) (6187)- Hz. Ali İbnu Ebi Talib (radıyallahu anh) anlatıyor: "Bilek kemiklerimden biri kırılmıştı. Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'a (abdest sırasında ne yapmam gerektiğini) sordum.  Aleyhissalâtu vesselâm  bana, sargı üzerinden meshetmemi söyledi."[1]

 

AÇIKLAMA:

 

Kırık, çıkık, yara gibi herhangi bir sebeple vücut üzerine tedavi maksadıyla sargı yapılmışsa abdest veya gusül sırasında sargı üzerinden mesh yapılması yeterlidir. Hanefîler ve Malikîler: "Bedenin çoğu yaralı olması halinde yıkama yerine teyemmüm yapılır, sağlam yerlerin yıkanmasına, sargıların meshedilmesine gerek kalmaz" der. Şafiîler: "Sağlam yer yıkanır, sargı üzerine meshedilir, ıslanmayan yer için teyemmüm yapılır" demiştir. Ahmed İbnu Hanbel'e göre sağlam yer  yıkanır, yaralı yer için teyemmüm yapılır.[2]


 

[1] İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 16/619.

[2] İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 16/619.